Werkwijze

Wij zorgen er voor dat u geheel ontlast wordt van alle administratieve en fiscale verplichtingen. Tijdens het kennismakingsgesprek bepalen we de samen te verrichten werkzaamheden. Gedurende het gesprek kunnen we u meteen een indicatie geven, welk abonnement het beste bij uw onderneming past.

Stap 1. Digitale opdrachtbevestiging
Na het kennismakingsgesprek ontvangt u digitaal van ons een opdrachtbevestiging, welke u bij akkoord ook digitaal kunt ondertekenen.

Stap 2. De software
Nadat wij de opdrachtbevestiging getekend retour hebben ontvangen, geven we u toegang tot u eigen Basecone en Mijnkantoor omgeving. Hierna hebt u 24/7 toegang tot uw documenten.

Stap 3. Bank koppelen
Door het leggen van de bankkoppeling worden alle banktransacties iedere dag automatisch aangeleverd in uw administratie. Deze koppeling is mogelijk als u bij de ABN AMRO, Rabobank, KNAB of ING bankiert.

Stap 4 U levert uw facturen/bonnen aan
Het enige wat u nu nog hoeft te doen is uw facturen en bonnen dagelijks, wekelijks of maandelijkse aan te leveren in Basecone. Dit kunt u op 3 manieren doen:

– Inloggen via www.basecone.nl en de facturen uploaden
– Doormailen naar het mailadres dat u van ons ontvangt
– Via de Basecone app op uw smartphone uploaden

Alle aangeleverde documenten worden opgeslagen in het online archief van Basecone. Hierdoor zijn deze documenten op een later moment eenvoudig terug te vinden.

Stap 5. Wij verwerken de administratie
Wij verwerken al uw facturen, bonnen en bankafschriften in ons financieel pakket Twinfield. Bij het verwerken van uw administratie houden wij altijd rekening met de meest recente fiscale ontwikkelingen.

Stap 6. Het verzorgen van de BTW aangifte
Wij zullen periodiek de BTW aangifte omzetbelasting berekenen en indienen.

Stap 7. Maandrapportages
Na verwerken van de administratie en het verzorgen van de BTW aangifte ontvangt u van ons een maandrapportage. Zo hebt u altijd inzicht in de meest recente cijfers van uw onderneming.

Stap 8. Einde jaarcijfers
Aan het einde van het boekjaar verzorgen wij de jaarcijfers en dienen we waar nodig een suppletie omzetbelasting in. Doordat wij kort op de cijfers zitten, zult u hierbij niet tot onaangename verassingen komen te staan. Vervolgens zullen wij de aangifte inkomstenbelasting van u en uw (fiscale) partner opstellen en indienen. Bij een B.V. zullen wij ook de publicatiestukken en de aangifte vennootschapsbelasting opstellen en indienen. Standaard vragen wij voor al onze klanten uitstel aan voor het indienen van de aangifte inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting.